fredag 4 december 2009

Min alldeles egna tavelvägg

Eller jag kanske ska kalla det för en "smatt", en tavelsmatt.
Jag bor ju inte så stort. Å då gäller det att utnyttja de utrymmen som man har. Min tavelvägg är således placerad mellan ytterdörren, hårfönen, inlinesen och säsongsförvaringen av kläder. Samt ytterkläderna. :)

Tavelväggen är inte skapad utifrån några av de fina guidelinjerna som jag skrev om igår. Den är helt enkelt min egen version och tolkning av tavelvägg. Har du någon tavelvägg hemma? Hur ser den ut?

Den stora tavlan längst upp är en 30-årspresent från min vän S. Under den till höger har jag ramat in en väldigt liten, och väldigt söt, snäcka hemifrån. Hjärtbilderna är också tagna hemma på stranden.

Tavlan med de kinesiska tecknen köpte jag i Paris när jag var där som au-pair, de ska låta som min namn men jag vet tyvärr inte vad de betyder.
Jag minns än idag när jag fick dem gjorda. Det var en solig vårdag nere på en av kajerna. Mannen som tecknade satt på en hopfällbar stol och tecknade de namn som folk ville ha tecknade. Kön ringlade sig lång i väntan på vår tur.
När man kom fram till mannen fick man säga namnet man ville ha tecknat. Han skrev sedan ner namnets fonetiska uttal och tecknade de tecken som uttalades på samma sätt.
Efteråt gick vi och köpte en mapp för att inte bocka våra nyinköpta konstverk :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...s