onsdag 30 december 2009

Borta bra men hemma bäst

Nu e jag tillbaks i min lägenhet igen efter julfirande hemma hos mina föräldrar nere i Skåne.
Som säkert många av er andra också upptäckt så älskar man sin familj och att träffa och umgås med dem, men efter ett tag så är det ganska skönt att komma hem till sitt eget igen; en tv där man själv kan bestämma över fjärrkontrollen, ingen som ska lyssna på musik när man vill kolla tv eller någon som vill kolla tv när man själv vill lyssna på musik... Ja, ni förstår säkert själva - I-landsproblem :)

Nu har jag hunnit packa upp julklappar, de tjusiga gamla tomtarna som jag fick från familjens tomtesamling (visar bild senare) och allt annat som jag hade med mig hem i väskorna... Jag har också hunnit öppna de julkort som inte hann fram innan jag drog neråt Skåne - alltid kul med snigelpost!

Dessutom har jag hunnit inviga mina nya "vinterskor", som jag hittade på mellandagsrean, när jag gick för att hämta ringen som jag köpte till mig själv i julklapp. Otroligt nöjd med ringen, mycket tjusig!

Mitt paket med "mellandagsreagrejjerna" som jag beställde på internet hade också kommit så det hämtade jag också. Nu ska jag tända lite ljus och krypa upp i soffan tillsammans med "Jul med Ernst" som låg i det ena paketet! *mys*


Foto: via Google bildsök

Eftersom decembermånad inte är slut ännu så kommer sista delen i "Året som gått" i början av nästa år. Tills dess ska jag klura på mina kvartalsmål inför nästa år.
Förra året tipsade min vän Å om att skippa nyårslöftena och istället sätta upp delmål/kvartalsmål som man kan stämma av allt eftersom. Bra idé tycker jag.
Gjorde en kvartalsmålslista för detta året, en del saker kan bockas av och en del av grejjerna får följa med till nästa års lista.

Har ni några löften, listor, mål inför nya året?

PS: Har snöat in på Siw Malmkvist sedan jag såg Stjärnorna på slottet i helgen. Lyssna på hennes klassiker på Spotify: Siw Malmkvist – Siws bästa 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...s