tisdag 1 december 2009

Julpimpad lägenhet

Okej, såhär ligger det till.

I min familj brukar vi ta fram adventsljusstakar och ljusslingor samt byta till julgardiner till 1a advent. Den 23e, eller lillejulafton (ska läsas som ett ord) som vi säger nere i Skåne, brukar vi ta in granen och klä den. Vi brukar också ta fram tomtar, krubba å kyrka samt äta julbord tillsammans på kvällen.

Eftersom jag reser hemhem till jul så får jag ju inte uppleva julen i min egen lägenhet. Därför pyntar jag min lägenhet med rubbet redan från 1a advent!
Med rubbet menar jag; ta fram stjärnor och stakar, byta klädsel på soffan så att den blir juligt röd, plocka fram plastgranen (plastgran är tillåtet om man bor i lägenhet, inte har någon bil samt inte ska fira jul i nämnda boning + att det är bra att kunna återanvända samma gran år efter år :) ).

Adventsstjärnor i köks- samt vardagsrumsfönster

Min alldeles egna "Kalle Anka-gran" :)

Tomtar på rad i bokhyllan

Blandade julgrejjer.
Ljusstaken i mitten var blå när den bodde hos mina föräldrar och hotades med att åka till loppis. Men jag förbarmade mig över den och efter en dust med sprayburken så är den numera vit och tjusig :)
Lucian har hål på ovansidan för små stearinljus (syns ej på bilden).


Minns ni kökshyllan? På krokarna där kaffekopparna hängde,
där hänger numera snögubbar, tomtar å andra sötisar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...s