tisdag 29 december 2009

Året som gått 3

Juli
Jobbade min sista vecka för denna sommaren och var sedan jobbledig fram tills september!
Promenerade skåneleden mellan Hovs Hallar och Torekov på sommarens varmaste (?) dag. Planen var att cykla tillbaka hem från Torekov, men fick solsting någonstans på skåneleden vilket reulterade i hulkande i en papperskorg på stranden nedanför campingen i Torekov...  
Min snälle far kom och hämtade mig med bil :)



Tog flyget tillsammans med Å till Italien och tuffade runt med bil, tåg å buss i Toscana. Underbart! Rekommenderas varmt!

 

Gick på kusinens bröllop, både som gäst och som fotograf. Vigsel och fest hölls ute vid Hovs hallar.



Mina föräldrar är som galna i kräftor så självklart hanns det med både kräftor och kubb under sommaren. Söta S var också med och tillsammans med mina föräldrars kräfttokiga vänner hade vi en trevlig sommarkväll tillsammans.



Augusti
Månaden inleddes med ett besök till Rostock tillsammans med mina föräldrar som alltid ställer upp i vått å torrt. Tog färjan från Trelleborg och sov över på ett tjusigt hotell i utkanten av stan.
Bilen var ganska tungt lastad på hemresan... vilket också var syftet med resan. :)



Anledningen till Rostockresan var mitt stundande 30-års kalas som hölls hemma i trädgården. Långväga gäster kom redan på fredagen och under lördagen hanns även en roadtrip i närområdet med, bla. Kullaberg och dess fyr... Kullaberg som vi det tillfället var invaderat av nyckelpigor. Som inte var söta när de kom i massvis och som, tro det eller ej, bits!
En rolig helg men som gick alldeles för fort. Förstår nu på riktigt innebörden av att "tiden går fort när man har roligt" :)



Fotograferade hemma hos mormor, vilket kom att uppskattas av många. Mormor tyckte inte att det var något att fotografera, men för alla oss andra som inte använder hårspolar och andra "gamla saker" till vardags så är det roligt att titta på sådana "vardagssaker" som vi kanske förknippar med just "mormor" eller någon annan äldre människa som man känner.
Träffade också lille O som inte var så liten längre... Förra året fotograferade jag hans mammas fina gravidmage och nu springer han runt livs levande - världen är verkligen fantastisk!

 

Åkte upp till Linköping igen och hade tagit mig ledig från mitt extrajobb hela augusti ut. Hann med en del promenader, utflykter och annat i det sköna sensommarvädret innan det var dags att ta tag i uppsatsskrivandet på riktigt.
Bilderna till vänster skrev jag om tidigare då jag var ute på promenaden och bilderna till höger är från en pannkaksutflykt till Rosenkällasjön ute i Tinnerö eklandskap.



Tog en heldag med kajak ute i Tyrislöt tillsammans med K. Vackert väder, underbar natur och trevligt sällskap. Kan ju inte bli bättre :)  Såklart hade vi Trangiakök med oss och lagade mat och hade det allmänt bra.



Som avslutning på augusti tillbringades en natt hos mina underbara vänner H och M i Norrpan på festivalen som hölls där. Vi skippade iofs festivalen och satt på restaurang istället. Lika mysigt det. Kvällen avrundades med fyrverkerier som åskådades från stans bästa utsiktsplats - precis utanför deras lägenhet!



September
Bröjade jobba och började fortsätta på min uppsats. Sommarens lata dagar var förbi och vardagen gjorde sitt intåg. Det var också under denna månaden som jag började göra lite mer kontinuerliga inlägg här på bloggen.
Hann med en del promenader i det vackra vädret ändå. Njöt av de underbara kastanjeträden i parken precis utanför min lägenhet. Fick besök av min mor och vi hann med ett snabbesök i Gamla Linköping - såg dock inte Ragnar.



Fick min 30-årspresent av H och M. En helg på Hs familjs sommarställe på en ö mellan fastlandet och Öland. Vackert väder, underbar natur och härligt sällskap. Underbart! Hann dessutom med en övernattning i Ms föräldrarhem som också låg otroligt vackert - blev nästan slickad på handen av en av kossorna! :)








Fortsättning följer...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilka kuliga sammanfattningar av året som gått. Man tycker att ett år går så himla fort men när man tänker tillbaka har man hunnit med en jäkla massa också. Så det är inte fel att titta tillbaka lite, det känns bra. Gott nytt på dig vännen!

Point and shoot-bloggerskan sa...

Ja visst är det så!
Gäller bara att ta vara på tiden som är här och nu!
Gott nytt själv!

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...s