onsdag 4 november 2009

www.tv.com

Är en fantastiskt bra sida för alla oss som gillar tv-serier.
Här finns all info om serierna, man kan få tips om nya serier, diskutera med andra likasinnade...

Nu kan man även skapa ett konto på sidan och lägga in de serier man tittar på. Då får man automatiskt reda på vilka av dessa som visas under veckan (i USA). Fiffigt Elin!


Så enligt min lista kommer Mercy att visas ikväll och på torsdag är det Greys Anatomy, Private Practice samt The Mentalist som gäller.

I och med att jag lade upp ett sådant konto så började jag kolla om det fanns några nya och intressanta serier att ta en titt på. Det var egentligen därför som jag skapade kontot - tänkte att man skulle få tips om "serier du kanske gillar" baserat på de val man gjort...
Har dock inte hittat någon sådan funktion ännu, men det kanske kommer :)

Hur som helst.
Jag hittade några som jag tyckte verkade intressanta. Så jag kollade upp följande:
Mercy - The friendship of three nurses is spotlighted in this NBC dramedy. Through their eyes the audience will see life inside a hospital as it has never been seen before. The show also explores the personal lives of these three nurses and their relationship with the outside world.
Hawthorne - As a single mother and the Chief Nursing Officer at Richmond Trinity Hospital in North Virginia, Christina Hawthorne makes caretaking her life's work.
Leverage - Meet Nate Ford, a former insurance investigator that spent his professional career dedicated to the company that he recovered millions in stolen goods for. This same insurance company would refuse a medical claim for his son that would take the life of the innocent child. Unemployed and teetering on the edge, Nate is approached about a Robin Hood-like scheme. He enlists the help of the best thieves and grifters in the business, and with their help he steals from the rich and gives to the poor, to help balance the crooks in high power positions. He and his team help provide...leverage.

Än så länge funkar de. Har inte riktigt kommit in i dem ännu...
Det roliga med tv-serievärlden e ju att den, liksom den riktiga världen, är ganska liten...
Mer om det i nästa inlägg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...s