måndag 16 november 2009

Bonna-auktion

I helgen var jag på auktion på landet här utanför stan. En ny upplevelse för min del.
Riktigt skoj att se. Både folket som var där och sakerna de sålde.
Där fanns allt mellan himmel och jord skulle man kunna säga, båda vad gällde besökarna och objekten som skulle säljas ;-)

En del verkade luttrade och bjöd beräknat och utstuderat på säkra objekt (såsom Stig Lindberg etc.) andra (såsom vi själva) bjöd på sådant som antingen såg fint ut, verkade billigt eller som lät bra av någon annan anledning.

Själv kom jag hem med en kompletterande kaffeservis till men matservis - exakt samma modell! I kaffeservisen, liksom i matservisen, ingick ett dussin med assietter. Så nu har jag 24 (!) assietter! Man kanske kan använda dem som krukfat, vem vill inte ha guldkant på sina krukfat? :)
Dessutom fick jag med mig en hel drös med dukar, kökshanddukar, linneservetter, handbroderade dukar... Har inte riktigt hunnit kolla exakt vad det var i den där duklådan ännu... Kan ju alltid funka som putstrasor annars ;-)



Det gick inte riktigt lika vilt till som den auktion som Peps sjunger om. Men jag har alltid gillat låten och det kändes som att den passade in här idag.
Så håll tillgodo! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...s