torsdag 8 oktober 2009

Musikalitet

Vissa påstår att man kan öva upp sin musikaliska förmåga.
Dessa "vissa" är oftast de som redan kan det där med att spela instrument. Oftast kan de spela många instrument. Ni vet sådär liksom bara av farten. "Kan man köra en bil så kan man köra både Saab å Volvo, konstigare än så e det inte." Yeah right!

Själv e jag lite skeptisk till det där... Men visst, det mesta går ju att öva upp så kanske om man är tillräckligt ihärdig.
Men jag kan ju liksom inte ens sjunga. Verkligen. Jag kan inte. Sjunga. Alls. Inte ens onykter.

Hur kommer då detta sig kan man ju undra?

I helgen när jag var hemma hos mina föräldrar så tänkte jag ju att jag skulle leta reda på den där medaljskölden som jag skrev om tidigare. Ni vet den där röda med alla simmärken på.
Jag hittade inte den.
Däremot hittade jag något annat. Något som jag tror kan förklara mina musikaliska tillkortakommanden.

Minns ni att man fick lära sig spela blockflöjt i skolan?
Alla i min årskull hade beigefärgade Yamahaflöjtar som införskaffats i den lokala musikaffären. Minns ni dem?

Foto: via ostmansmusik.se


Själv hade jag en blå (!) flöjt.
Som jag fått någon gång i födelsedagspresent (vem ger en flöjt i födelsedagspresent till ett barn?). Som införskaffats i den lokala leksaks(!)affären...
Behöver jag säga mer?


2 kommentarer:

Johanna sa...

Jag håller med. Jag har spelat piano i 9 år men inte fasen får jag ljud i blockflöjten där hemma för det.

Point and shoot-bloggerskan sa...

Var pianot blått å inköpt i en leksaksaffär? Det skulle kunna förklara en del... ;-)

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...s