måndag 19 oktober 2009

Älgjakt

Älgjakten är ju i full gång nu...
Så jag tyckte min senaste lampkreation passade bra att visas upp nu :)

Min bror var och fjällvandrade i somras.
Jag bad då om att han skulle ta med renhorn hem ifall han sprang på några sådana (det brukar tydligen ligga sådana lite här å var där uppe).

Hur som helst så kom han hem med ett stort älghorn samt två renhorn.
Tack för det brossan!

Min ursprungliga tanke var att göra någon form av hängare eller liknande, men när jag såg älghornet tänkte jag genast på det som en ljushållare av något slag...


Med mina nya borrmaskin/skruvdragare, en dissekerad gammal lampa, lite påskfjädrar, en symaskin samt lite metallskrot från jobbet så blev denna lampa till häromkvällen...

2 kommentarer:

Benita sa...

Kul!

Anonym sa...

Very kul! :-)

Messy (fron Benita's blog)

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...s