tisdag 22 september 2009

A trip down Memory lane

Minns ni när man skulle lära sig simma? Hur man tillsammans med sina klasskamrater åkte med badbussen varje tisdag till simhallen? Klordoften. Simskolan på fritiden. Simlärarens metallgrej med en ögla längst ner som man skulle ha armen i. De gula och vita flytpontonerna man satte runt magen. Och såklart lekstunden i slutet med alla flytmadrasserna! :)


Foto: lånade från Svenska simförbundet

För sina nyfunna kunskaper fick man fina simmärken i olika färger: baddaren, silverfisken... Minns ni dem? Själv samlade jag mina på en röd märkessköld. Min bror hade en blå.


Foto: lånade från Skyttetjänst.se

Nästa vecka ska jag hem till mina föräldrar. Ska nog försöka leta reda på den där märkesskölden. Har du kvar dina märken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...s