onsdag 23 september 2009

Tottor

När jag var liten hade jag långt hår. Riktigt lång.
Typ ner till navlen - fast på baksidan :)
Varje morgon var det samma visa. Kamma håret. Reda ut alla knutorna. Fläta håret.
Kändes alltid som att det tog en evighet att göra det där. Man ville ju ut och leka, inte stå inne å dona med håret...

Jag hade nästan alltid flätor, en eller två. Inbakad eller vanlig. Ibland skippade vi dock flätorna och satte upp det i vad vi kallade för "tottor" istället. Det var två gummiband på sidorna bara å så fick håret hänga fritt i övrigt... Snabbt och enkelt!

Idag har jag inte alls lika långt hår och jag har upptäckt att om jag sätter upp det i tottor när jag har blött hår så vrider sig håret till två stycken megalockar, en på varje sida. Tycker det e lite coolt hur mitt i vanliga fall lite lagom lockiga hår tycks liksom få ett eget litet liv...

Försökte fånga det hela med kameran men orkade inte byta objektiv, det gick sådär... Men jag satte ihop bilderna till ett kollage så jag tror ni kan få er en uppfattning iaf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...s