fredag 18 september 2009

Effektivitet och bakning

Har skrivit om detta innan men jag blir lika förvånad varje gång...
När jag har en deadline som ska hållas, herrejösses med saker jag får gjorda! Jag tror jag har organiserat varenda litet papper i lägenheten, strukturerat om mitt elektroniska skrivbord, bakat så mycket att frysen knappt går att stänga (måste nog snarast ställa till med fikakalas) och bockat av en massa punkter på min ständiga att-göra-lista.

Antingen är det ett sätt att skapa lite spänning i vardagen, att se hur länge man kan skjuta på saker å ändå hinna med dem i slutändan. Eller så är det en del i bearbetningsprocessen att göra andra saker samtidigt som man tänker och processar de saker som man ska skriva om senare.
Jag väljer att tänka på det som det senare alternativet :)

Vad gäller bakningen tror jag helt enkelt att det är ett sätt att snabbt få se ett resultat av det man gjort/tillverkat/kreerat. Att skriva en uppsats är ju inte direkt något som man ser resultatet av en halvtimme senare... snarare ett halvår.
Å då kan det ju ibland vara lite tröst med en muffins som man påbörjade en halvtimme tidigare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...s