tisdag 14 april 2009

Precis var som helst... nästan

Om du fick önska, var skulle du välja att bo då? Du får välja precis var som helst.

Fick den frågan innan idag. Och med tanke på att jag snart är klar med min utbildning är det inte en helt orimlig fråga. Jag har dessutom redan fått den ett par gånger. Det jag tror att de egentligen vill veta är ifall jag kommer flytta hem till Skåne igen.

Svaret idag är samma som innan. Dels
1) jag har inte funderat så mycket på det ännu, försöker ta en sak i taget
2) det beror ju egentligen på var det finns jobb

Det är då nästa fråga kommer: "Men om du bortser från jobb å sånt, var skulle du då välja?"

Å så säger jag att jag trivs här men att det är långt till havet. Att om jag skulle flytta hemåt så skulle jag INTE flytta till X för det är för litet, inte till Y för det är för blåsigt, inte till Z för där pratar de fult, inte till... Å då får jag veta att sådana kriterier kan man inte basera ett sådant val på. En stad kan tydligen inte förkastas pga att det blåser, bistra kalla och råa vindar hela vinterhalvåret...

Så. Om du får önska precis var du vill, men ändå inte - var skulle du bo då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...s