torsdag 23 april 2009

Imorgon smäller det!

Min akademiska bana har varit allt annat än rak.
Livet är sällan en raksträcka...

Jag började med att läsa en utbildning, läste i två år (utbildningen är 4 år) innan jag bestämde mig för att ta ett uppehåll. Jobbade lite, träffade en kille, jobbade lite till, flyttade till killen och började utbildning2 på ett universitet i närheten av där vi bodde. Läste där i 1,5 år (utbildningen är 3 år) gjorde slut med killen. Flyttade tillbaka till staden där jag bodde innan jag flyttade till killen. Fortsatte med utbildning2 på ort1. Avslutade utbildning2. Började, eller snarare fortsatte, på utbildning1 igen. Det nya eu-anpassade studiesystemet innebar att jag genom att läsa endast 1 år till skulle få inte mindre än 2 (!) examen. Sagt och gjort.

Nu, idag, sitter jag med två uppsatser. Den ena, från utbildning2 är klar och ska redovisas imorgon! Uppsatsen till utbildning1 är under produktion och kommer förhoppningsvis att vara klar till hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...s