måndag 6 april 2009

Avsändare

På tal om snigelpost så skickade jag för en tid sedan ut en förvarning om att det kommer anordnas en större fest i sommar till mina närmsta vänner. Det är ju alltid svårt att lyckas samordna alla man känner under sommaren, folk är på semestrar eller har annat inplanerat å så. Så jag tänkte att jag skulle vara ute i god tid.

Så med en liten touch av ironi skickade jag ut en inbjudan i stil med de amerikanska bröllopsinbjudningarna "save the date".

Så långt var allt frid å fröjd. Men eftersom jag sällan skickar snigelpost utan mestadels skickar antingen mail eller sms så uppstod ett litet problem - jag glömde helt enkelt bort att skriva vem inbjudan var ifrån. Det brukar ju liksom ordna sig automatiskt när man skickar sms å så, då står det ju liksom vem det är ifrån... Men det blev ju å andra sidan lite kul att vännerna fick klura lite innan de kom på vem inbjudan var ifrån.

Kan dock meddela att det var mer än en som var vänlig nog att meddela att jag glömt skriva avsändare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...s