måndag 1 februari 2010

Längtan

Vinter och snö i all ära... men allvarligt talat. Nu är det faktiskt bra. Det räcker liksom.

Som skåning är man inte direkt van vid att se drivvis med snö. Framför allt inte i februari.

Jag vet att man ska leva i nuet och njuta av det vi har för stunden. Men eftersom jag tar mig fram här i livet till fots eller med cykel så är snön faktiskt mest till besvär...

Har knappt använt min kamera sedan långt innan jul... för vem är sugen på att stå å fippla med en kamera när det är massvis med minusgrader ute?

Men inget ont som inte har något gott med sig - man kan roa sig med att köra skidor! :)
Till helgen blir det skidåkning i massor är det tänkt. Blir en skidweekend uppe i Dalarna. Ska bli riktigt skoj!

Som en liten varm å skön hälsning till alla runt om i vårt kalla land skickar jag med lite klipp från en klassisk rulle. Håll ut det kommer snart en vår med fågelkvitter å blommande påskliljor! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...s