onsdag 3 februari 2010

Digitalt vs. analogt

I julklapp fick jag bokstavstämplar och som ett första test av dem skrev jag citatet från Tom Joneslåten som jag skrev om tidigare.

För att piffa till det hela lite limmade jag fast en spetsduk som jag fyndade på Myrorna.

Som ett första test så får det godkänt. Men jag som är van att skapa i datorn och kunna pilla å fiffla med detaljer i evigheter skulle egentligen vilja flytta å vrida lite här och lite där... :)
Tänkte jag skulle testa att dekorera med decoupageteknik istället å se om det blir mindre klumpigt. Eller så ger jag spetsarna lite fler chanser kanske...

Hur som helst så har jag faktiskt funderar på det där med att pyssla. Scrapbooking verkar ju ganska kuligt. :) Men jag tror att jag skulle vara för snål för att kunna smaska på med alla fina detaljer och lager med papper om vartannat...
Men så tänkte jag borde man inte kunna scrapbooka digitalt? Tänk på alla mönster, alla stämplar/penslar som finns att tillgå. Det borde ju vara perfekt ju. Ska ta å funderar lite mer på det där...

 
Digitalt pyssel
vs.
Analogt pyssel

3 kommentarer:

Unknown sa...

analogt! :) bokstäverna är ju underbara!

johannalainen sa...

Tjusigt! Om du stör dig på att raderna är lite vingliga (vilket jag tycker är det charmiga) så kan du lägga en rak träbit ovanför och märka ut var varje stämpel ska börja för att få till rätt avstånd.

Point and shoot-bloggerskan sa...

Kul att ni gillar! :)
Jag gillar också bokstäverna och det kommer med stor sannolikhet att bli fler skapelser med bokstäver i framtiden.
Tack för tipset Johanna, funderade också på det där med att ta en linjal till hjälp. Men jag tycker egentligen också att det e charmigt med lite huller om buller, men gillade inte just detta huller om bullret...

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...s