lördag 3 januari 2009

Väderleksrapport

Av princip brukar jag inte kolla på väderleksrapporter. Eller princip och princip... Jag brukar inte hålla mig uppdaterad angående kommande dagars väderprogrognoser helt enkelt.
Det vill säga om det bara är en vanlig vardag eller så. Ska jag något speciellt eller om jag är ledig och ska planera vad jag ska göra på min lediga dag (man har iofs aldrig lediga dagar som student... men ibland får man ta sig sådana) så kan det faktiskt hända att jag kollar upp vädret i förhand. Men annars känns det liksom inte så lönt, vad spelar det för roll? Jag kan ju ändå inte påverka det och varför tjura för morgondagens regn när det är sol idag?

Hur som helst så tittade jag hur vädret skulle se ut imorgon när jag ska cykla till jobbet. Eftersom det snöade imorse och snön ligger kvar så tänkte jag att det kunde vara bra att vara förberedd redan ikväll på om det kommer att vara snö eller så när jag ska cykla.

Såhär i efterhand önskar jag att jag inte kollade upp det.
Det hade räckt att jag imorgon klockan 05.30 hade upptäckt att det var 11 minusgrader - jag hade verkligen inte behövt veta det redan nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...s