söndag 18 januari 2009

Lottovinst

Idag på jobbet pratade vi om lottovinster. Vad vi skulle göra om vi vann en massa pengar. Någon skulle gå in till bilhandlaren och köpa den tjusiga bilen som står i deras skyltfönster, en ville lära sig surfa, många ville ut och resa...

Vad skulle du göra om du vann gräsligt mycket pengar?

Jag sa att jag skulle gå till tandläkaren och resa till fjärran länder och exotiska platser. Men sedan när jag funderade lite till kom jag på att jag skulle vilja köpa ett hus på landet, renovera och starta en handelsträdgård. Jag skulle omge mig med en massa trevliga människor och såklart skulle solen alltid lysa och det skulle aldrig finnas tråkiga arbetsuppgifter. Jag skulle pyssla med blommor, baka bullar och bjuda på saft i trädgården :)

Men för att kunna vinna måste man ju satsa. Så frågan är om man kanske skulle ta å köpa sig en Trisslott idag.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...s