söndag 31 oktober 2010

Veckan som varit

Denna vecka har det varit internutbildning på jobbet. 5 dagar med intensivt tempo, nya termer och massor med information - ska bli fantastiskt kul att få omsätta detta i praktiken nu! Veckan som kommer blir det besök på en uppstart samt konfigurering av kommande uppstarter så det kommer bli finfin repetition för min del! :)

Jag väntar fortfarande på min jobbdator, men den ska förhoppningsvis vara klar imorgon när jag kommer till jobbet. Jag var och frågade i receptionen om de visste något om ett datorpaket till mig. Det visste det inte. Nästa gång jag frågade (annan dag å annan tjej) så hade paketet tydligen legat där någon dag redan - de hade ju mailat mig om att jag fått paket. Det e ju bara det att JAG HAR INGEN DATOR så jag kan inte kolla mina mail om jag fått något paket med en dator... :)
Dock finns ju min mailadress redan till allas förfogande så en hel del personer har redan frågat mig om jag såg ditt eller dattmailet som de skickade till mig angående antingen det ena eller det andra. Så kommer nog ha en del att besvara när jag väl fått ordning på datorn. Spännande!

Själva utbildningen var riktigt skoj å inte nog med all nu info så fick man ju också träffa sina kollegor, alltid trevligt. En del från Örebrokontoret, Skåne, Portugal, Tyskland, Holland, Japan, Australien... Skoj.
Veckan avslutades med Oktoberfest på jobbet med levande musik i form av Ompaompaband, korv å mos, sauerkraut, öl å allt annat som kan tänkas inbegripas i Oktoberfest. Härligt. Ytterligare ett tillfälle att mingla med kollegorna!

En bra vecka helt enkelt!

Bild: via GoogleBildsök

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...s