lördag 29 maj 2010

Ny telefon?

Mina dagar som uppsatsskrivande student framför en dator nästintill 24 timmar om dygnet börjar lida mot sitt slut och jag inser att jag är galet beroende av nätet :)
Man måste ju kunna kolla upp info, läsa inlägg, nyhetsuppdatering några gånger om dagen...

Så jag har nu börjat klura på en lösning på hur jag ska kunna göra allt detta utan att vara fastbunden vid min dator.
  • Mobilt bredband till min bärbara dator? Men vem orkar släpa med sig en dator överallt? Alternativt köpa en mindre dator. 
  • Köpa ny mobil som man kan surfa med? iPhone som alla andra eller någon annan?
Jag har nu hittat en lur som jag tycker verkar passa in på mina behov:
Jag vill inte betala för mycket, inte binda upp mig för länge, gärna ha QWERTY-tangentbord, enkelt kunna synka med mina andra datorvanor, enkelt kunna lagra dokument, listor, kunna ansluta till WiFi, thetering..., kunna kolla på film, ha GPS. Å lite annat smått å gott :)

Frågan nu är bara om den möjligen är för liten? Bör vara ute i butik v.26 om jag förstått saken rätt. *väntar*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...s