söndag 28 juni 2009

Artificiell videobutik

Igår kväll testade jag att hyra film via nätet för första gången. Och oj vad smidigt det var!

Stället jag testade heter film2home och var superenkelt att komma igång med. Jag klickade på filmen jag ville se, betalade och vips så hade jag bio här hemma på datorn! Inget krångel, inget hackande i filmen ingenting sådant. Enkelt, bekvämt och bra på alla sätt och vis. Ett litet minus för alla oss som använder Firefox som webläsare var att det endast funkar till Explorer än så länge. Men i övrigt - nemas problemas.

Framför allt ser jag framför mig mörka höstkvällar när det regnar och man är sugen på en film - då slipper man pallra sig ut i regnet utan kan sitta hemma och välja bland filmerna. Dessutom kan man kolla på trailers, bli rekommenderad andra filmer etc. som man inte kan få i en vanlig butik.

Den som kom på det där med att hyra film hemifrån (ja, jag vet att det inte direkt är någon nyhet) borde få Nobelpris!

Rekommenderas varmt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...s