söndag 29 mars 2009

Sommartider hej hej...

Ja så var det åter dags att ställa om klockan...

Det är väl ingen som undgått det antar jag och det är ju egentligen inga konstigheter heller. Finns ju en massa ramsor för att komma ihåg vilket håll man ska vrida klockan. Den bästa tycker jag nog ändå att den engelska är:
"you spring forward and you fall backward".

Nåväl hur som helst så jobbar jag extra på ett stort svenskt företag. Senaste året har jag bytt avdelning och uppgifter och jobbar numera mellan 06-10, vilket är ypperliga tider när man är student. Man jobbar på morgonen och har sedan dagen på sig att hitta på grejer. :)

Hur som helst så lyckades jag i höstas med bragden att helt missa att det var dags att ställa tillbaka klockan. Det innebar att när jag satt där i ottan och åt frukost framför datorn så insåg jag (eftersom datorn ställer om tiden automatiskt) att jag var en hel timme för tidig...

Så i höstas lyckades jag alltså pricka in arbetshelg när det var dags för att ändra klockan och givetvis jobbade jag även denna gången... Men nu hade jag koll på att klockan skulle ändras. Det var ju bara det att eftersom jag i vanliga fall går upp klockan 05.00 när jag ska jobba så fick jag ju gå upp klockan 04.00 (vintertid) idag... Så nu börjar ögonlocken bli lite tunga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...s