lördag 20 december 2008

Jul i kubik

Det e något speciellt med doften av gran i juletider.
Kanske är det barren, kanske är det känslan av skogen och naturen, kanske är det minnen sedan barndomen som väcks till liv, kanske är det kodan från snittytan... Det är svårt att definiera exakt vad det är med granen som är så ljuvligt.

På vägen till min affär brukar det, vid juletid, stå en man och sälja granar . Han har massor med granar uppställda som kunderna kan välja bland. Olika varianter och sorter. Tallris, kungsgranar, vanliga granar - ja det mesta helt enkelt.

För att komma till affären måste man passera en liten passage med 2 trappsteg. Gången är numera omgärdad av julgranarna och dess doft.
Det är som att stå mitt i julen. Mer julkänsla än så kan man inte få.

Jag skulle kunna gå till affären bara för att få gå förbi alla granarna. Men så gör man ju såklart inte, man måste ju ha ett ärende dit. Å nu har jag ju precis varit där...
Men lite senare ikväll kommer jag säkert behöva något från affären :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...s